onsdag

Aktivitet 2

Hvad gør folk, når de taler i mobiltelefoner? Iagttagelse af hvordan mobiltelefonen indgår i hverdagen for din målgruppe (Børn, unge, brugere – men også dig selv og dine omgivelser)

Min yngste har lige fået sin 1. mobiltlf.
Jfr. aftale fik han mobilos den sidste hverdag i md. før han fyldte 10 år. Den ældste har haft mobil i knap 2 år, derfor er min målgruppe børn.

Børn er blevet vandt til nye ting i det elektroniske feldt. De har Wii, PS dit og dat div håndholdte spil og en smarttavle i klassen. Så skal far sku ikke fortælle hvordan en mobil virker. Det tager ca. 20 min. så er hele molevitten rettet til som de vil have den......
Mht. kommunikative evner så kan jeg høre på andre børn at de ikke tager tlfén og siger deres navn, men bare "hva så dér..." eller " hva nu mor/far!!!!!!
Jeg så mig derfor nødsagt til at sætte nogle retningslinier for det jeg kalder "telepli" Man svarer en tlf med sit navn øgenavn eller hvad men et navn TAK.
Når der spørges om noget eller bare modtages et spørgsmål via sms svares der tilbage TAK igen MANGE TAK. Er det lidt Emma i mig mon???

Ingen kommentarer:

Send en kommentar