onsdag

Temaark Traditioner i forandring:Aktivitet 3

Undersøgelse/iagttagelse:Hvordan indgår sociale online netværk i hverdagslivet for den målgruppe, du ønsker at iagttage/arbejde med? Og hvilken betydning har det for målgruppen?

Min målgruppe er børn:
Deres "sociale netværk" er f. eks moviestarplanet (http://www.moviestarplanet.dk/) hvor børn kan "lege" at de er film/rock/pop- stjerner med mange forskellige scenarier.
De bygger og samler, optræder og tjener penge - og bruger dem igen. Ligesom i livet.....
Men lidt forundret var jeg alligevel, da jeg opdagede at de også bare mødes for at snakke om dagen der gik, hvad de skal i løbet af weekenden eller bare snik snak som på "fjæsen" o. lign.
I de "rum" de færdes kender alle hinanden, jeg som forældre er jo altid panisk hvis der skulle være en "pædo" der lige var forbi.... fanden tage dem og deres lige###¤%/&&#¤"#
Jeg må desuden sige med slet stolthed i hmmmm...... ja ok ikke stemmen men såd´n lignenden at med hensyn til sproget er de på samme niveau som jeg er. De kan næsten alle forkortelser som bruges på nettet, og hvis ikke så kommer de sku´stadig til den gamle looool.

Nå, men videre i teksten.
Jeg er ikke et sekund i tvivl om at man vil kunne mærke de indvirkninger de sociale medier har på børn. ikke nødvendigvis i negativ forstand, fordi den pige el. dreng der ikke er så stærk i alm. social kontakt kan sagtens være den førende i den "mediesocial" kontakt og ligeså omvendt. Der har været magne studier i børns udvikling lige fra de så for meget fjernsyn til de spillede for meget og nu er på nettet for meget.... ALT som bliver overdrevet er efter mig mening for meget, men jeg er ikke enig i hvad nogle "forskere" sagde dengang og nu.
Internettet er kommet for at blive og ikke "bare" et modefænomen.
Man kan blive syg af for megt spil - JA KLART, men du kan sku også blive syg af for meget mælk og rugbrød.....
Spil kan forbedre dig, du vil blive bedre til forskellige ting du ikke magtede inden du begyndte!!!
Du kan også blive bedre til stavning og læsning på sociale medier, fordi du gør det meget mere end hvad du skulle lave som lektier til skolen.....
Dine engelsk kundskaber bliver også forbedret, da mange spil er på det sprog.

Sluttelig har jeg ikke ændret min menig til disse medier, de er til for at blive og så kan man lige så godt lære børn at bruge dem forsvarlige selvom man ikke selv er "på" dem!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar